Frågor & svar

Att handla hos vattenliv

Du kan i kassan välja att hämta din beställning på vårt lager.
När vi har plockat ihop din beställning meddelar vi dig via mail.
Lagrets öppettider.

Du som handlar för ett företag kan använde den vanliga kassan.
Observera att eventuell faktura skickas till din mailadress. 
Har ni andra faktureringsrutiner ber vi er att kontakta oss innan köp.

Kontakta oss innan köp så lägger vi manuellt upp er som kund med korrekta uppgifter för fakturering och leverans.

Kontakta alltid oss innan du returnerar varor!

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Vi på Vattenliv tillämpar öppet köp i 30 dagar vilket ger dig full returrätt i 30 dagar efter mottagandet, förutsatt att varan returneras i originalskick och i oskadad originalförpackning. Detta innebär att du har rätt att undersöka varan men inte använda den. Som exempel får en dammsugare inte användas i vatten eller en fontänpump får inte provköras i vatten. Då är den använd.

Öppet köp/returrätt gäller ej på växter, fiskar eller måttbeställda varor t.ex. dammduk och slangar.

Vid eventuell retur vid öppet köp vill vi att du kontaktar oss först.

Det är ditt ansvar att varan och dess originalförpackning kommer till oss i oskadat skick. Se därför till att varan emballeras väl. Om något skulle hända med varan trots att den emballerats på tillfredsställande sätt, är det fraktbolaget som är ersättningsskyldigt. Returen är godkänd först när vi har kontrollerat varan.

Vid godkänd retur återbetalas summan inom kort.

Vi tar ut en avgift som motsvarar den frakt du betalat för din order vid retur till oss. Detta gäller även del eller hel retur av orders med fri frakt. Då är avgiften den kostnaden för just den eller de produkterna du returnerar. Detta gör att vid köp via faktura och delbetalning finns då belopp kvar att betala vid retur. Vi meddelar alltid när vi fått varan i retur.

Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras dig.

Se våra fullständiga köpvillkor.

Vår webbplats använder sig av cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan bestämma till vilken omfattning cookies är tillåtna genom inställningarna i din webbläsare. Vi förutsätter att du godkänner att cookies används om din webbläsare är inställd att tillåta dem.

Läs mer om cookies.

Betalning

Vi tillhandahåller följande betalsätt:

  • Faktura via Svea Ekonomi – villkor
  • Kortbetalning – VISA & Mastercard
  • Delbetalning via Svea Ekonomi

Priserna som visas i butiken är inkl. moms. På respektive produkts sidan visas även priset exkl. moms.

Leverans

Vi exporterar endast till Danmark.
Tyvärr kan vi inte leverera till Norge. Ett alternativ för dig som bor i Norge och nära svenska gränsen är att vi skickar ett utlämningsställe i Sverige och du hämtar där istället.

Bor du i Finland?

Sen våren 2013 har Vattenliv sin finska motsvarighet. Du hittar butiken här www.vattenliv.fi.

Våra fraktpriser varierar beroende på hur stor och tung beställningen är. Vi eftersträvar alltid att priset vi tar ut motsvarar det vi betalar hos fraktbolaget. Då våra varor varierar stort både när det gäller vikt och volym kan det i undantagsfall inträffa fel i hur vi har ställt in beräkningen. Upptäcker du något som inte verkar stämma är vi glad om du kontaktar oss.

Fraktpriset på din beställning framgår alltid i kassan. Det tillkommer aldrig något utöver det.

Vi levererar fraktfritt om du handlar varor för över 5000 kr inkl. moms. Detta gäller endast för leverans inom Sverige. Observera att fraktpriset dras av först i kassan.

Förutsatt att dina varor finns i lager, gör vi allt vi kan för att din order ska lämnar vårt lager samma dag om du lägger ordern senast 12:00 på vardagar under april – september. Under övriga månader kan du lägga din order så sent som kl 14:00 och den kommer med största sannolikhet att skickas samma dag.

Om din order innehåller varor som inte finns i lager skickas din order så snart den är komplett.

På alla produktsidor framgår den beräknade leveranstiden om vi inte har det antal du vill beställa på eget lager.

Postpaket: 1-2 arbetsdagar*
Hemleverans: 1-3 arbetsdagar*
Företagspaket: 1 arbetsdag*
(Dessa tider gäller Sverige och Danmark)

* Angivna leveranstider är cirkatider baserade på hur det vanligtvis ser ut, avvikelser kan förekomma vid t.ex. större kampanjer eller högtider.

För outlösta paket fakturerar vi 250 kr.

Support & returer

Eventuella bruksanvisningar hittas på respektive produktsida.

Garanti

Om du vill reklamera en vara börjar du alltid med att rådgör med oss. Detta för att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet.
Enklast kontaktar du oss via detta formulär.
Om felet inte kan avhjälpas på annat sätt än att du returnerar varan, skickas en returfraktsedel med förbetald frakt. Vi betalar sedan även för frakten tillbaka till dig. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndes rekommendationer.

Garantiservice

Normalt förfarande vid reklamation är reparation. Normal reparationstid är 1-2 veckor. Om inget fel konstateras av aktuell serviceverkstad kan undersökningsavgift samt returfrakt komma att debiteras dig.

Dyker det upp frågor före eller efter ett köp är du alltid välkommen att kontakt oss.
Vi föredrar att du kontakt oss via detta kontaktformulär.
Vi lovar dig att vi alltid svar på alla meddelanden. Har du inte fått ett svara inom 24 timmar under vardagar har troligen vårt svar hamnat i din mails skäppostfilter.

Om du ångrat ditt köp och vill lämna tillbaka varan så börjar du alltid med att kontakta oss.
Sen skickar du den till oss och står då själv för frakten till oss. Tänk på att du är ansvarig för transporten och att produktens eventuella produktkartong inte skadas.
Läs mer i våra köpvillkor.

Stäng meny
×

Kundvagn

Sök i vår butik